ABD, Lübnan’daki ateşkesi denetlemek için “mekanizma” kurdu.

İsmi paylaşılmayan ABD’li yetkili, konuya ilişkin AA muhabirine yazılı açıklama yaptı. Yetkili, CENTCOM’un Lübnan’daki “çatışma durumunu eş zamanlı incelemek üzere izleme mekanizması” başlattığını belirterek amaçlarının “şiddetin sona ermesi” olduğunu aktardı. Bu adımın, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio’nun İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ve Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Avn ile telefon görüşmeleri sonrası atıldığını kaydeden yetkili, “İsrail ve Lübnan’ın iki egemen devlet olarak görüşmesini ve barış ile güvenlik için bir yol bulmalarını sağlıyoruz. Görüşmeler, iki ülke arasında kapsamlı bir barış ve güvenlik anlaşmasına doğru ilerlemeye devam edecek.” ifadelerini kullandı. Yetkili, detayların yakında paylaşılacağını belirtti. İSRAİL BASINI: NETANYAHU PANİK İÇİNDE İsrail’de yayın yapan Kanal…

Trump yanlış ata oynadı! Dünyayı değiştiren hata: ABD kadar kimse zarar görmedi

ABD Başkanı Donald Trump’ın İran’a karşı başlattığı savaşın ardından ortaya çıkan tablo, yalnızca Orta Doğu’nun değil, küresel güç dengelerinin de yeniden şekillenmesine yol açtı. İngiliz The Telegraph gazetesi, Trump’ın İran politikasını “iki başkanlık döneminin en büyük dış politika başarısızlığı” olarak değerlendirirken, savaşın ABD’nin müttefikleriyle ilişkilerini zedelediğini, Çin’i güçlendirdiğini ve İsrail’i daha kırılgan bir konuma sürüklediğini yazdı. HER ŞEY BEYAZ SARAY’DAKİ SUNUMLA BAŞLADI Habere göre sürecin dönüm noktası, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun 11 Şubat’ta Beyaz Saray Durum Odası’nda yaptığı sunum oldu. Haberlerimizi Google’da Takip Edin En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin. Google’da…