Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Haziran ayı enflasyon oranı açıklandı: İşte TÜİK tarafından açıklanan veriler

Milyonların beklediği Haziran ayı enflasyon verileri açıklandı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından kamuoyuyla paylaşılan son veri, 2025’in ilk 6 ayına dair zam oranlarının belirlenmesinde kritik rol oynuyor. Özellikle memur, memur emeklisi ve SSK–Bağ-Kur emeklileri için maaş artışlarını doğrudan etkileyen oran, aylık bazda 1,37, yıllık bazda 35,05 olarak kayıtlara geçti.

Dünya UFO Günü: Yanıt bulmaya her zamankinden daha yakın olabilir miyiz?

Dünya UFO Günü: Yanıt bulmaya her zamankinden daha yakın olabilir miyiz?

NASA, Andromeda Galaksisi’ne ait yeni verileri yayınladı

NASA Samanyolu galaksisinin sarmal ikizinin ayrıntılı son görüntülerinin yanında enerji dalga boylarının semavi bir seslendirmesini de yayınladı.

2025’in tasarruf kralları: En az yakan 13 hibrit otomobil açıklandı

Jeopolitik risklerle artan perol fiyatları yüzünden peş peşe akaryakıt fiyatlarına zam gelmesi cep yakarken hibrit araçlar yüz güldürüyor. İşte performansıyla öne çıkan en cimri 13 model…

WhatsApp eskisi gibi olmayacak! Yeni özellik kabusunuz olabilir

Meta’nın WhatsApp’a getireceği reklam entegresi için endişeler artıyor. Uzmanlar söz konusu yeniliğin güvenlik açısından problem yaratağını belirtiyor.

Güneş’in güney kutbu ilk kez görüntülendi

Solar Orbiter uzay aracı, Güneş’in keşfedilmemiş güney kutbunu ilk defa gözler önüne serdi. Avrupa Uzay Ajansı ESA ve NASA’nın ortak yürüttüğü bu çığır açan görev, Güneş’in manyetik alanının 11 yılda bir nasıl tersine döndüğünü anlamak için kritik …