Giresunlu Tüketici, Tatil Acentesine Karşı Haklı Bulundu!
Giresun’da yaşayan Doğan Bayrak, 16 Ağustos 2024 tarihinde Antalya’da ailesiyle birlikte tatil yapmak için bir acente aracılığıyla rezervasyon yaptırdı. Ancak ailesiyle otele gittiklerinde temiz olmadığı ve lağım kokusu hissedildiği gerekçesiyle rezervasyonun iptalini istedi.
Acente, ücret iadesi konusunda olumsuz yanıt verince Bayrak, Giresun İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. Yapılan incelemede, otelde yaşanan kanalizasyon arızasının giderildiği, ancak lağım kokusunun tüketiciyi olumsuz etkileyebileceği belirtildi.
Tüketici Hakem Heyeti, yapılan değerlendirme sonucunda, rezervasyon bedelinin yarısı olan 4 bin 780 liranın Bayrak’a iade edilmesine karar verdi. Bayrak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sonuçtan memnun olduğunu belirtti.
Başka bir otelde yaşadığı benzer sorun üzerine acente tarafından ücret iadesi yapılmayacağı yönünde bilgilendirilen Bayrak, Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuracağını ifade etti. Diğer tüketicilere de haklarını aramaları konusunda tavsiyede bulunan Bayrak, temizlik ve hizmet kalitesinin önemine vurgu yaptı.
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Kaliteli Hizmet Alma Düşüncesini Önemsiyor
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, tüketicilerin kaliteli hizmet alma düşüncesinin önemli olduğunu ve hizmet kalitesinin artmasının gelişmişlik göstergesi olduğunu belirtti. Şahin, tüketicilerin yasal haklarını aramalarının önemli olduğunu vurgulayarak, Tüketici Hakem Heyeti’nin verdiği kararı tebrik etti.
Hakem Heyeti’nin verdiği kararın tüm hakem heyetleri için örnek olabileceğini belirten Şahin, hizmet kalitesi ve temizlik konusunda karşılaşılan sorunların belgelenmesi ve hakların aranması gerektiğini ifade etti. Şahin, tüketicilerin kaliteli hizmeti hak ettiklerini ve bu konuda kararlı olmaları gerektiğini sözlerine ekledi.