Musk Hyperloop’tan neden vazgeçti?

Elon Musk’ın Hyperloop Projesi: Gerçekten Mümkün mü?

Elon Musk’ın projeleriyle ilgili iddiaları sıkça tartışma konusu oldu ve son zamanlarda ortaya çıkan durum, Tesla CEO’sunun giderek artan sorunlar listesine yenisini ekledi. Musk, Hyperloop projesini 2014 yılında yayımladığı bir makalede duyurmuştu. Bu projeyle seyahat sürelerinin önemli ölçüde kısalacağını iddia etmiş, örneğin San Francisco’dan Los Angeles’a karayoluyla yaklaşık 6 saat süren yolculuğun 30 dakikada tamamlanabileceğini belirtmişti. Tesla’nın ilk büyük başarısının ardından Hyperloop büyük yatırımlar çekmiş ve toplu taşımanın geleceği olarak görülmüştü.

Coachesdatabase’a göre çoğu kişi, Hyperloop’u dünyada devrim yaratmayı ve karbon ayak izimizi azaltmayı hedefleyen gerçek bir ‘Tony Stark’tan gelmiş özgün bir fikir olarak düşünebilirdi. Ancak Musk’ı daha iyi tanıdıkça, bu fikrin şansı yaver giden bir iş adamının gelişigüzel bir düşüncesi olma ihtimali daha yüksek görünüyor. Aslında bu kavram yaklaşık 200 yıldır mevcut olsa da, çok azı gerçek anlamda ilerleme kaydetti.

Bu konsept, binalarda ve ofislerde bulunan pnömatik (gaz basıncını mekanik harekete çevirme amaçlı eğitim ve uygulamaları içeren endüstriyel bir bilim dalı) tüplere dayanıyor. Bu basınçlı tüpler, mesajları ve küçük eşyaları ileri geri gönderebiliyordu. Fikir, yaklaşık 200 yıl önce İngiliz saat yapımcısı ve mucit George Medhurst adında bir beyefendi tarafından ortaya atıldı. Medhurst, bu konseptin ilk öncülerinden biri olmuş ve ölümünden önce bu fikirle ilgili birçok yayın yaptı.

Musk’ın projelerinin ardındaki gerçeği abartma eğilimi ve bu alanda kayda değer bir ilerleme kaydedilememiş olması göz önüne alındığında, Hyperloop’un gerçekliği bir bilim kurgu hikayesinden farksız görünüyor. Bu konsept İspanya gibi yerlerde başka şirketler tarafından benimsenmiş olsa da onlar, teknolojiyi ileriye taşımakta epey zorlandı.

MUSK VE DÜNYA NEDEN HYPERLOOP KONSEPTİNDEN VAZGEÇTİ?

Gerçek şu ki, Hyperloop konsepti o kadar çok engelle ve teknik sorunla karşılaştı ki, projenin hayata geçmesi için gereken teknoloji gerçekçi değildi ve gülünç derecede pahalıydı. Musk, Hyperloop’un yaklaşık 1000 KPH hıza ulaşabileceğini ve süpersonik sınırlarda olacağını iddia etmişti. Teknik olarak bu teknoloji mevcut olsa da, gerçekte durum düşünüldüğünden çok daha karmaşık.

Çözebileceğimiz iki ana sorun maliyet ve güvenlik; ikincisi ise endişe kaynağı. Para ve kaynaklar Musk gibi dünyanın en zengin adamlarını ilgilendirmiyor. Hakkını vermemiz gereken bir şey var ki, o da fikirleri için nasıl yatırım alacağını biliyor olması. Ancak, projeyi gerçekten hayata geçirmek için gereken para miktarı astronomik.

Asıl sorun güvenlik endişeleri. Vakumlanmış tüp, kapsülün rayların üzerinde bir hava yastığı veya manyetik alan üzerinde yüksek hızda, düşük sürtünmeli seyahat sağlamak için basınçlandırılacaktı. Basınçlı tüpte bir delik olması halinde tüm sistem patlayabilirdi. Görünen o ki Musk bu fikri sessizce bir kenara bıraktı.

BU ELON MUSK VE TESLA İÇİN SONUN BAŞLANGICI MI?

Hyperloop dünyanın aynasında kaybolurken, Musk ve Tesla’nın mobilite sektörünün zirvesine geri dönmek için aşmaları gereken bir yığın sorun var. Dünya Musk’ı ve görüşlerini daha iyi tanıdığından beri Tesla’nın satışları dramatik bir şekilde düştü. DOGE başkanı olarak yaptığı eylemler, kendisinin ve Tesla’nın tüm dünyadaki itibarı üzerinde feci bir etki yarattı. Tesla yönetim kurulunun yeni bir CEO arayışında olduğu bildirilirken, bu durum Güney Afrika doğumlu esrarengiz “iş adamı” için sonun başlangıcı olup olmadığını sorduruyor.

 

Related Posts

Uzun süre aktivitede bulunmayan Samsung hesapları silinecek

Samsung tarafından yapılan resmi açıklamaya göre iki yıldır aktif bir şekilde kullanılmayan Samsung hesapları silinecek.

CIA’in gizli Ay dosyası gündemde: ‘Ay’da uzaylı üssü gördüm’

CIA’in 25 yıl önce hazırladığı gizli bir dosya, Ay’da yaşam iddialarını yeniden gündeme taşıdı. Ay’ın karanlık yüzünde uzaylıların yaşadığı dev yapılar olduğu iddia ediliyor.

Toyota, hava taksi için 250 milyon dolar yatırım yaptı

Otomotiv devi Toyota, hava taksi üreticisi Joby’nin en büyük hissedarı oldu.

Ozan Bayram’dan Türkiye rekoru

Milli atlet Ozan Bayram, Çekya’da düzenlenen Avrupa Takımlar Yürüyüş Şampiyonası’nda 2.42.27’lik derecesiyle Türkiye rekoru kırdı.

4 saatlik uyku ile dinç kalanların sırrı: Yeni bir genetik mutasyon keşfedildi

Bazı insanlar yalnızca 4 ila 6 saat uyuyarak enerjik hissedebiliyor. Bilim insanları, bu “doğal kısa uyuyanlar”ı diğerlerinden ayıran genetik farklardan birini daha ortaya çıkardı. Yeni keşfedilen SIK3-N783Y adlı mutasyon, kişilerin daha az uykuyla yetinmesini sağlıyor.

Evrendeki sırrı çözülemeyen patlamalar ne anlama geliyor?

Evrendeki sırrı çözülemeyen patlamalar ne anlama geliyor?